Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Darmen (waarschuwing?)
BerichtGeplaatst: 24 okt 06 12:41 
zeer actief lid

Hoi allemaal,

Ik weet dat ik prikkelbare darmen heb (ik noem het zelf hysterische darmen... :wacko: ). Nadat ik echt elke dag vreselijke krampen had met wat verhoging ben ik bij de huisarts geweest (dit keer een vervanger... mensen die 1 van mijn laatste topics hebben gelezen weten waarom). Hij vroeg me wat ik dacht dat het was en ik zei dat het wel leek of er een infectie oid zat omdat ik ook elke keer last had van verhoging. Hij bevoelde mijn buik en de hele buik was gevoelig dus niet alleen op een bepaalde plaats. Hij vertelde me dat het toch die "prikkelbare darm syndroom" was, maar dat ik voor de zekerheid toch bloed moest prikken om te zien of er toch niet ergens een ontsteking zit. Dat gebeurd dus morgen.

Maar nu ben ik dus al 2 dagen zwaar aan de race, Loperamide helpt niet en ik heb ZUURBRANDEN!! echt niet normaal meer.

Voor het eerst sinds tijden ben ik nu echt bang, niet vanwege de fobie, maar bang dat er iets goed mis is. Het blijft door mijn hoofd spoken dat mijn lever achteruit is gegaan (mijn lever werkt al niet echt 100%) en mijn nierfunctie is ook niet opperbest.

Vroeger hoopte ik dat het maar geen buikgriep zou zijn, maar nu hoop ik echt dat het een buikgriepje is.

Sorry maar ik moest het echt even kwijt.

Groetjes, Joyce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 06 12:42 
super actief lid

meid vervelend
ik kan alleen maar zeggen beterschap en ik hoop dat je snel wat meer weet

groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 06 19:31 
giga actief lid

Images: 1
Bij een prikkelbare darm syndroom schijnt een ontstoken darmslijmvlies 'normaal' te zijn. Of dat in je bloedwaarde terug te vinden is, vraag ik me af.

Ik herken heel heel veel in je klachten.

Hoop dat het snel overgaat!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 06 7:18 
zeer actief lid

Ik denk ook niet dat het terug te vinden is in mijn bloed, maar er zijn zoveel verschillende dingen die de krampen kunnen veroorzaken. Een tijd geleden heeft "Mr. Placebo effect" mij zonder enig onderzoek verteld dat ik een prikkelbare darm heb. Ik heb toen een lijst do's en dont's gekregen alleen werkt het voor geen meter.
Omdat de vervanger het toch eigenaardig vond dat ik ook zo vreselijk moe ben en omdat mijn ontlasting vaak gelig is heeft hij toch een briefje geschreven voor het lab.

Ik ben nu minder angstig maar het zit me gewoon niet lekker. Ik kwam er gisteren alleen wel achter dat de actimel die ik elke ochtend neem een week over de datum was (zaterdag gekocht!), misschien dat ik daar zo beroerd van ben geworden... Sinds ik geen last meer heb van de fobie kijk ik amper nog naar data. :wacko:

Nouja, ik doe het rustigaan... wachten wat de uitslag zal zijn van het bloed. Meer kan ik toch niet doen.

Trouwens, volgens een alternatief genezer heb ik een slijmvlies probleem. Niet alleen in mijn darmen, maar ook in mijn luchtwegen.

Keep you informed!

Groetjes, Joyce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 06 10:11 
giga actief lid

Jah slijmvlies is gevoelig voor ontstekingen, schijnt.

Gelige ontlasting, ja dat is wel raar. Gek toch dat ze niets kunnen vinden! Maar dat hoor je zo vaak!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 10:55 
zeer actief lid

Ja echt zwaar irritant dat ze niks kunnen vinden, al moet ik zeggen dat ze ook erg weinig hebben gedaan, het is meer natte vingerwerk geweest. Gewoon me aankijken en zeggen wat ik zou kunnen hebben. Zo zijn er dus verschillende diagnoses geweest waarvan ze nu zeggen dat het dát niet is geweest.

De gelige ontlasting is waarschijnlijk vanwege een te hoog cholesterol (zit in de familie dus heeft niets met slecht eten te maken) en waarschijnlijk vanwege mijn slechte leverfunctie. Maarja, ik zeg waarschijnlijk, want ze kunnen binnen een week weer wat anders zeggen.

Morgen heb ik weer een gesprek met de vervanger en dan zullen we bespreken wat er uit mijn bloed is gekomen en of idd mijn lever achteruit is gegaan. Ook is mijn schildkier geprikt en mijn nieren want ondanks die diarree die ik heb gehad kom ik aan als een trein (3 kilo afgelopen week). Terwijl ik vanwege die darmkrampen maar weinig eet....

Nouja, morgen zal ik het wel horen.

Groetjes, Joyce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 11:46 
giga actief lid

Het lijkt me dat een verstoorde leverfunctie ook niet zomaar zonder behandeling voorbij kan gaan! Inderdaad, zo krijg je straks van van alles last! Je komt ook nog vitamines en mineralen tekort lijkt me dan.

Goed dat je erachter aan zit!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 12:34 
zeer actief lid

Nouja, volgens de huisartsen hier, moet ik me niet druk maken want ik val niet binnen een bepaalde leeftijd... Maar dan praat ik over de huisartsen die hier normaal gesproken in de praktijk zitten.

Ik heb nu eenmaal het stickertje GGZ en dan zit alles tussen de oren en dan onderzoeken ze weinig.

Maarja, morgenochtend weet ik meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 12:36 
giga actief lid

Ow dat ken ik...Dat is jammer...nou hopelijk verandert het een keer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 20:16 
mega actief lid

Vervelend, die klachten die je hebt! Ik heb een aantal maanden geleden ook eens een dag last gehad van gelige ontlasting en voelde me erg naar. Ergens in de buurt van mijn lever/galblaas zat ook een heel irritant gevoel.
Wat mij toen geadviseerd werd was Temoe Lawak...dat kun je bij de drogist/apotheek kopen en heeft een gunstige werking op je lever en gal.
Ook is het goed om bittere dingen te eten zoals witlof, spruitjes, artisjok of grapefruit.

Hoe dan ook, beterschap en probeer je emoties niet te onderdrukken. Maak contact met je gevoel, laat het er zijn en laat het dan weer los. Loop niet weg voor wat je werkelijk voelt.

Liefs,
Marjan :welcome:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 20:20 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Images: 0
Hey, dat klinkt vervelend allemaal, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik kan je helaas geen advies geven, maar in ieder geval veel sterkte!

liefs, Ellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 21:00 
super actief lid

Gelige ontlasting heeft inderdaad te maken met de lever en de gal. Is je oogwit ook gelig? Als dat het geval is dan is het ernstig, want dat betekent een ernstig overschot aan Bilirubine (gal). Ik ga er vanuit dat dat niet zo is! Toch is het goed om aan de bel te trekken. Ik denk dat je lichaam heel erg verkrampt is. Verkramping heeft ook met de lever(energie) te maken. Als de leverenergie verstoord is dan heeft dat weer met opgekropte woede en verdriet te maken. Dit is natuurlijk heel vervelend allemaal. Ik hoop dat het allemaal beter gaat! Maar ook al is het allemaal lichamelijk, dan nog zit er een psychische component in. Je zult moeten werken aan het voelen van je emoties en die emoties ook als zodanig aanvaarden. Misschien is de Tibetaanse arts wel iets voor jou. De enige in europa zit namelijk in Amsterdam bij de prinsengracht. Ze kunnen heel nauwkeurig diagnosticeren, je krijgt voedingsadviezen en kruidenmedicijnen, en het wordt voor een deel vergoed (afhankelijk van de verzekering). Zie http://www.nstg.nl

Grappig dat Marjan zegt dat bittere dingen goed helpt tegen leverproblemen, omdat dat namelijk ook bij de Tibetanen bekend is.

Groetjes,
Serge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 06 23:50 
zeer actief lid

ik heb ook last van mijn lever en gal.....ik heb daar homeopatische medicijnen voor en die werken ook perfect.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 06 7:57 
zeer actief lid

Hoi Allemaal,

Wat jullie schreven zit echt wat in, ik kan alleen nu niet echt diep erop in gaan omdat ik me straks moet douchen en naar de huisarts moet. Maar mijn oogwit is dus ook gelig (mijn tong gelig en plakkerig) en mijn TuiNa therapeute en iriscopiste hadden mij beiden al gewaarschuwd dat er met lever en gal iets niet in orde was, ik was alleen zo "slim" om dat tegen "Mr. placebo" te vertellen en die wilde er niet naar luisteren.

Ik heb idd ook last van verkrampingen, zo erg dat ik soms niet kan lopen of dat ik amper adem kan halen. Vanacht heb ik vreselijke steken gehad in (ik denk) mijn lever en moest ik spugen. Dat is gelukkig nu over en is maar bij 1 keer gebleven.

Ik zal er straks dieper op in gaan. @Serge: Hier is de link naar de praktijk waar ik altijd heen ging http://www.tuina.nl

Ik "spreek" jullie straks weer. Ik moet nu echt rennen.

Liefs, Joyce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 06 9:43 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Images: 0
Mijn tai chi leraar doet ook aan tuinamassage. Hij kijkt ook altijd naar de ogen weet ik en naar de tong.

liefs, Ellen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]